نیاز به آرایش دارید ؟

۰۹۰۳۷۶۴۹۳۶۹

نیاز به آرایش دارید ؟

۰۹۰۳۷۶۴۹۳۶۹

هر آنچه باید درباره اکستنشن مژه بدانید! + مزایا و معایب

سال ‌هاست که زیبایی سهم عمده ‌ای در فرهنگ‌ ها دارد و زیباتر شدن در ذهن هر انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که در هر جایی از این کره خاکی، چه زن و چه مرد به دنبال زیباتر شدن خود هستند، به خصوص در بانوان علاقمندی به زیباتر شدن و جذاب نشان دادن خود دو چندان می ‌باشد.

در همه فرهنگ ‌ها و کشورها یکی از خصوصیاتی که نقش عمده ‌ای در زیبایی چهره دارد بی شک چشم ‌ها می ‌باشند، در نتیجه روش‌ های بسیاری اعم از جراحی و غیر جراحی که با زیبایی چشم ‌ها ارتباط دارند، به وجود آمده است و هر روز در این عرصه قدم ‌های جدیدی برداشته می ‌شود.

امروزه یکی از پرطرفدارترین شیوه‌ های غیر جراحی را می‌توان، اکستنشن مژه نام برد که با پرپشت نشان دادن و بلند نشان دادن مژه ‌ها، به راحتی می ‌توان بر زیبایی چشم‌ ها افزود. در این مقاله قصد داریم شما را با هر آنچه که باید درباره اکستنشن مژه بدانید، آشنا کنیم.

اکستنشن مژه چیست؟

با پیشرفت در عرصه زیبایی، مژه ‌هایی بسیار ظریف از الیاف‌ های مصنوعی و نیمه مصنوعی ساخته شده اند که شباهت زیادی به مژه‌های طبیعی دارند. تکنسین‌ متخصص، این مژه‌ های مصنوعی را به مژه‌ های طبیعی فرد با کمک چسب مخصوص نیمه دائمی، متصل می‌کند که به این فعالیت در زیبایی، اکستنشن مژه گفته می ‌شود. این الیاف، در انواع مختلفی از نظر جنس، اندازه، رنگ و … در سالن‌ های زیبایی وجود دارند که مطابق با سلیقه فرد انتخاب و مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

اکستنشن مژه

راهنمای انتخاب کردن اکستنشن‌ های مژه

اگر قصد دارید مژه ‌های خود را اکستنشن کنید، قبل از انجام آن باید به موارد مهمی توجه نمایید. همانطور که گفتیم اکستنشن مژه دارای انواع مختلفی از نظر جنس، اندازه، طول، حجم، میزان فر بودن و حتی رنگ دارای تنوع بسیار می باشد و قبل از انجام این کار باید به این ویژگی‌ ها که بر ظاهر چشم ‌ها تاثیرگذار است، توجه خاصی داشت. همچنین باید به این نکته توجه کرد که اکستنشن نامناسب، سلامت مژه و چشمان شما را ممکن است به خطر بیندازد.

نکات مهم در انتخاب اکستنشن مژه شامل موارد زیر می‌باشد:

جنس اکستنشن

اکستنشن ها بر اساس مواد تشکیل دهنده شان به 3 دسته تقسیم می شوند:

  • اکستنشن طبیعی

معمولا این نوع از اکستنشن ‌ها، از جنس موی راسو ساخته می ‌شوند که شباهت بسیار زیادی به مژه‌های طبیعی دارند. معمولا افرادی که قصد دارند مژه ‌هایشان طبیعی باشد، این نوع اکستنشن را انتخاب می کنند.

  • اکستنشن نیمه مصنوعی

از ابریشم برای ساختن اکستنشن‌ های نیمه مصنوعی استفاده می‌شود که دارای ظرافت خاصی می ‌باشند. این نوع اکستنشن، برای کاشت ‌های نیمه پر و روسی، انتخاب خوبی خواهد بود.

  • اکستنشن مصنوعی

مواد اولیه تشکیل دهنده بیشتر اکستنشن‌ های مصنوعی، پلی استر است که دارای ضخامت بیشتری نسبت به انواع دیگر اکستنشن‌ ها می‌ باشد که از آن ها بیشتر برای اکستنشن مدل ‌های کلاسیک استفاده می شود. اکستنشن‌ های مصنوعی، با ویژگی ضخامت بالا و قطر زیاد خود دلیلی بر ایجاد مژه‌ های بسیار پر و مشکی می‌باشد.

اندازه اکستنشن

اکستنشن ‌های مژه با ویژگی‌ های اندازه و طول خود، انواع بسیار بالایی را ایجاد کرده‌ اند که این ویژگی از ۵ میلی ‌متر تا ۱۸ میلی ‌متر موجود می ‌باشند. از نکات مهم در انتخاب اکستنشن مژه،اندازه آن می ‌باشد که باید با چشم و مژه طبیعی هماهنگی داشته باشد، در صورت انتخاب اکستنشن نامناسب از نظر اندازه و طول، ممکن است به مژه ‌های طبیعی آسیب وارد گردد و همچنین زیبایی مطلوب را به وجود نیاورد.

حجم اکستنشن

اکستنشن‌ های مژه، از نظر حجم به دو مدل تکی و دسته ‌ای مقسیم می شوند که اکستنشن‌ های تکی بیشتر برای مژه های ظریف و طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به چشم ‌ها ظاهری جذاب می ‌بخشد. همچنین اکستنشن ‌های دسته ‌ای یا حجیم که چند سالی است که محبوبیت خود را در بین افراد به دست آورده است، بیشتر جهت اکستنشن ‌های هیبرید و سه بعدی مورد استفاده قرار می‌ گیرند تا حجم مژه ‌های طبیعی، تا چندین برابر افزایش یابد.

مزیت های اکستنشن مژه

رنگ اکستنشن

عموماً اکستنشن‌ های به رنگ مشکی، بیشتر مورد استفاده قرار می‌ گیرند اما با گذر زمان و به وجود آمدن تکنیک‌ های جدید در اکستنشن مژه، رنگ‌های متنوعی نیز به وجود آمدند که به آن ها آمبره اکستنشن گفته می ‌شود. این مدل از اکستنشن رنگی که در انتهای مژه ‌ها قرار می‌گیرند، امروزه یکی از پرطرفدارترین تکنیک‌ ها می ‌باشد.

تفاوت کاشت و اکستنشن مژه چیست؟

کاشت مژه روشی تهاجمی است که توسط پزشک متخصص انجام می‌گیرد، به صورتی که پزشک فولیکول ‌های طبیعی مو را برای کاشت مژه، مورد استفاده قرار می ‌دهد که در این روش مژه ‌ها می‌توانند رشد کنند و از تکنیک ‌های دائمی می ‌باشد. نکته مهم در کاشت مژه این است که حین انجام این کار، بی‌ حسی موضعی یا بیهوشی انجام می ‌شود.

اما در اکستنشن مژه، الیافی مصنوعی روی مژه‌ ها چسبانده می ‌شوند که توسط تکنسین یا آرایشگر ماهر صورت می‌ گیرد. اکستنشن مژه، روشی موقت و نیمه دائمی است که با گذر زمان، نیاز به ترمیم و تمدید دارد.

از دیگر تفاوت های مهم در این دو روش این است که، پس از اکستنشن مژه امکان برداشتن یا ریموو کردن آن وجود دارد اما در عمل کاشت مژه، این قابلیت وجود ندارد.

مزایا و معایب اکستنشن مژه

همه روش ‌ها و تکنیک ‌های زیبایی، دارای یک سری مزیت ‌ها و عیب‌ هایی هستند که قبل از انجام آن باید آگاهی کاملی داشت. در ادامه به مزایا و معایب اکستنشن مژه می‌پردازیم.

مزایا

اکستنشن مژه به دنبال مزایایی که دارد در میان زیباجویان، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این مزایا عبارتند از:

  • تاثیرگذاری

یکی از موثرترین راه‌ های زیبایی بخشیدن به چشم ‌ها، اکستنشن مژه می ‌باشد که طول آن ها را می ‌افزاید. همچنین آن ها را پرپشت و حجیم نشان می دهد که دیگر نیازی به استفاده از لوازم آرایشی، همچون ریمل نمی ‌باشد. در نتیجه با استفاده از اکستنشن مژه، زیبایی چشم‌ ها و به دنبال آن چهره، افزایش می ‌یابد.

  • قابلیت تغییر متناسب با سلیقه

یکی از پر اهمیت ‌ترین مزیت اکستنشن مژه این است که، تمام ویژگی‌ های آن را می‌ توان با توجه به سلیقه، شخصی سازی کرد. برای مثال می ‌توان اندازه مژه ‌ها، میزان خمیدگی آن ها، حجم مژه‌ها و حتی رنگ آن را متناسب با سلیقه تغییر داد. در این روش این امکان وجود دارد که مژه ‌ها با خواست فرد، برداشته یا ریموو شوند.

  • ضد آب

پس از گذشت ۴۸ ساعت از انجام اکستنشن مژه، می ‌توان به راحتی و بدون مشکل حمام یا شنا کرد و حتی در صورت عرق کردن نگرانی بابت آن نداشت. زیرا اکستنشن مژه، ضد آب است. البته این نکته وجود دارد که هر چقدر آن ها را خشک نگه داریم، به مراتب ماندگاری آن نیز، بیشتر می‌ شود.

  • بدون درد

از خوبی ‌های انجام اکستنشن مژه این است که، این عمل بدون هیچ گونه دردی صورت می‌ گیرد و  اکثر افراد هنگام اکستنشن مژه با مشکلی روبرو نخواهند شد.

  • بی‌خطر بودن

این روش زیبایی برای بیشتر افراد، بدون خطر و کاملاً امن است. البته گاهی اوقات فرد را دچار مشکلاتی خواهد کرد که این امر بسیار کم رخ می‌دهد.

عوارض اکستنشن مژه

انجام هر شیوه‌ ای برای زیبایی، گاهاً عوارضی را به دنبال خواهد داشت که ممکن است مشکلات و دردسرهایی هم به وجود بیاورد. باید دانست که اکستنشن مژه نیز، از این امر مستثنی نمی ‌باشد. عوارض این عمل شامل موارد زیر می‌باشد:

  • احتمال تحریک و عفونت

از بزرگترین معایب اکستنشن مژه می ‌توان به احتمال تحریک و عفونت چشم، اشاره کرد. زیرا برای چسباندن اکستنشن‌ ها به انتهای مژه، از چسبی استفاده می‌ شود که دارای مواد شیمیایی هستند و عموماً چشم‌ ها به این نوع مواد حساس می ‌باشند که ممکن است چشم ها تحریک شده و یا عفونت کنند. همچنین از عوامل دیگر تحریک شدن چشم ‌ها، ممکن است تحمیل وزن اکستنشن ‌های مژه باشد.

جهت جلوگیری از حساسیت چشم‌ ها باید مطمئن شوید که تکنسین اکستنشن مژه از چسب ‌هایی که دارای دو ماده لاتکس و فرمالدهید که در ایجاد حساسیت و تحریک چشم نقش بسزایی دارند، استفاده نکند.

  • صرف هزینه و زمان

اگر قصد دارید دائماً از اکستنشن مژه استفاده نمایید، بهتر است بدانید که هزینه ‌ای که برای آن متقبل می ‌شوید، بیشتر از هزینه‌ های خرید لوازم آرایشی از جمله ریمل می ‌باشد. همچنین برای ترمیم آن که پس از ۲ تا ۴ هفته بعد از اکستنشن مژه مورد نیاز است، باید زمانی حدود یک تا دو ساعت وقت بگذارید.

  • احتمال آسیب رسیدن به مژه‌های طبیعی

احتمال آسیب رسیدن به مژه‌های طبیعی، بعد از اکستنشن مژه ممکن است رخ دهد، حتی با وجود اینکه به متخصص یا تکنسین ماهر مراجعه فرمایید. زیرا بعد از رشد و بلند شدن مژه‌ ها اکستنشن ‌ها از انتهای مژه فاصله می ‌گیرند که سبب می‌ شود مژه ‌های طبیعی وزنی را متحمل گردند و باعث ریزش زودتر مژه می‌ شود. حتی دست زدن یا برخورد مژه‌ ها به بالش و … باعث آسیب رسیدن به مژه ‌های طبیعی می ‌گردد.

  • ریزش غیرمنظم

همانطور که آگاه هستید، رشد یا ریزش مژه ‌ها، نظم خاصی ندارند. گاهی ممکن است مژه ‌هایی در حال رشد باشند و بعضی دیگر در حال ریزش. به همین دلیل پس از گذشت زمانی بعد از اکستنشن مژه، تعدادی از مژه‌های طبیعی به همراه اکستنشن می‌ ریزند و ظاهری نامنظم به وجود می ‌آید. به همین دلیل برای داشتن مژه ‌های منظم و مرتب، باید هر 2 تا 4 هفته، به جایگزین کردن اکستنشن ‌های افتاده یا به عبارتی ترمیم آن ها، پرداخت.

  • مشکل در شستن صورت

توصیه می شود 6 ساعت بعد از اکستنشن مژه، نباید به آن ها آب برسد. همچنین پس از انجام این عمل نمی‌توان به مژه ‌ها دست زد یا چشم را مالید. باید هنگام شستن صورت، مراقب مژه ‌ها و نواحی اطراف چشم بود و برای شستن صورت، باید از شوینده ‌های ملایم ‌تر استفاده نمود.

ویژگی های اکستنشن مژه

سخن پایانی

در این روزها، از پرطرفدارترین راه ‌های زیبایی بخشیدن به چشم‌ ها و افزودن به جذابیتشان به خصوص در خانم‌ها، اکستنشن مژه می‌ باشد. در این شیوه، تکنیک ‌های متفاوتی وجود دارد که اجرای آن ها مطابق با سلیقه فرد صورت می ‌گیرد.

نکته حائز اهمیت در اکستنشن مژه این است که برای رسیدن به نتیجه ‌ای دلخواه و ایده‌آل و همچنین جلوگیری از عوارض ‌های بعد از اکستنشن مژه، باید به تکنسین با تجربه و با مهارت مراجعه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *